onsdag, oktober 17, 2007

Boende?

Jag bor ju som (eventuellt) bekant tillsammans med en 17årig kille. Han föräldrar flyttade till england pga jobb och han ville gå klart gymnasiet i Sverige. De behövde nån som bor i lägenheten med honom. Jag ville bo på söder och det är svinbillig hyra.
Nu är det så att det inte är så lätt att bo tillsammans med en kille, speciellt inte en som är slarvig, stökig och ibland till och med jobbig.
Vi funkar bra ihop för det mesta, men det märks att jag är äldre. Han har inte samma respekt som man kanske skulle ha om man levt längre.
Mitt rum ligger längst bort i lägenheten, så jag måste gå förbi hall, kök och för att komma till mitt rum, och jag måste gå förbi hans rum för att komma till toan.

Just nu har han två andra hormonstinna tonåringar här, jag tror de är fyra stycken. De låter som om de vore åtta stycken. Jag börjar jobba 05 imorn bitti och måste somna snart, plus att jag skulle vilja steka lite korv eller nåt tills imorn. Men de har bombarderat köket, jag tror de lagar mat.
Hur de ni kan laga mat med det berget av disk som belamrar hela diskbänken och sinken. Det kan gå så lång tid innan han diskar att det luktar. De första två gångerna det hände så diskade jag, desinfecerade och skrubbade. Men nu (efter en helg av frånvaro) så är det kladd överallt. På spisen, på köksbordet på diskbänken på golvet!
Jag vet inte om det här kvalificeras som i-landsproblem, men jag håller på att tröttna. Kanske kommer jag hålla min 6-månadersregel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa en egen lägenhet då.

Glimra sa...

Ja för det är ju skitlätt...

Anonym sa...

hörru tilla, maila mig så kanske vi kan fixa :)
silvergirlen@hotmail.com