fredag, oktober 12, 2007

Idol


Jag kollar på idol hemma hos linn i eskilstuna. Det förvånar mig hur dåliga alla är. Christoffer var bra, marie var bra. Hon som sjöng love fool sjöng falskt, men juryn sa att hon va bra. Fattar inte... Kanske hörs det annorlunda i studion. Vi får väl se hur resten är. De sjunger filmmusik och jag tänker på alla filmer jag gillar. Just nu har jag lite pippi på forest withaker och leo dicaprio. Leo var asbra i blood diamond o departed. Forest gjorde det bästa ever i last king of scotland. Det är svårt att på riktigt gilla leo eftersom han var en sån flickidol när jag var ung, det är som om man inte får gilla honom seriöst. Christoffer sjöng what a wonderful world från goodmorning vietnam, o där är forest med. Jag blir så sentimental när jag hör musik från filmer, som om hjärtat inte hänger med i svängarna mellan alla låtarna som ger olika känslor.

Inga kommentarer: