lördag, december 24, 2005

Hve your self a merry little christmas

Idag är det christmas eve. Tänk på alla de som inte öppnat presenter än. Många som säkert bara väntar nu, så som många gjorde igår kväll i Sverige. Men det är väl tur att inte alla firar samtidigt. Vet inte varför. Men det är nog tur.
Jag fick bra julklappar. Men jag visste om alla. Jag har tappat julkänslan. Jag har blitt vuxen. Då man dricker sig full på julafton, skrattar åt karlbertil och somnar i soffan. Jag önskar jag hade nån att gå och lägga sig hos. Det är min julönskan. Men jag fick inte den. Kanske kommer den dagen efter som den gör i endel andra länder. Jag ska gå ut imorn. Det ska bli skoj, även om jag inte får gå på Safiren. Det är nog lika bäst, eftersom fucking Edwins spelar där. Fast även Scotts har jag nog anledning att tro, och de är ganska bra. Men jag ska göra det bästa av situationen. Det kommer nog bara bli trångt och jävligt på Safiren. 1200 biljetter har redan sålts. Usch.

Min bästa julklapp var skivan med Green Day som jag gav min bror. Det är en dvd också, med bra musik och live och grejor. I like. Igår köpte jag en julklapp till mig själv, en locktång, och i veckan ska jag köpa en mobil till mig själv. Jävla nice. Men jag blir fattig på köpet. Eftersom jag inte har nåt jobb eller framtid så har jag de pengar jag har nu och sen är det finito. Tur att min far har erbjudit sig att betala telefonräkningen till mig, så jag kan ha lite socialt liv iallafall.

Hur blev det såhär? När häde det? När blev jag utan framtid? Ja det ordnar sig, men fan jag vill inte leva här och nu. Jag vill kunna dansa. Jag vill utveckla mig som jag borde ha gjort för länge sen. Jag hatar de som har haft så jävla bra förutsättningar. Jag önskar jag haft en jävla guldsked i munnen, jag har kvaliten att bli bra. Fan fan fan. Jag vill ha en mysig liten lägenhet i ett fint hus, ett jobb jag trivs med och nån att sova med. det är nog för mycket för mig. Men det kommer väl sen. Jaja. Man ska inte sura på julen, för då ska varenda liten unge vara glad.

Jag vill bli författare.
god kuk

Inga kommentarer: