fredag, december 30, 2005

Snöprom


Undrar varför jag är så rädd för att somna. Jag är uppe länge och hittar på olika ursäkter till varför jag inte ska somna. Jag vill inte missa drömmarna som är de bästa, jag vill inte vakna upp och inte ha det jag önskar. Eller så gillar jag mörkret.

Jag var ute med min hund ikväll, och tog kort med min nya mobil. Det blev ganska roliga kort
faktiskt. Hittade en snögubbe på en bänk som skrämde mig. Man tänker så mycket på en halv sekund innan man ser vad man ser. Jag trodde det var en förfrusen dvärg som tappat benen. Jag bara väntade på att han skulle hoppa på mig och döda mig.

Jag har läst ganska mycket av Linda Skugge på sistonde. Jag köpte hennes bok saker under huden för hundra år sedan, av en ren slump. Jag gillade titeln och så köpte jag den. Sen blev det det här är inte en bok och den var också bra. Så nu har jag också läst hennes dagbok mellan 91 och 93. I love it. Jag vill också ha hennes karriär. Jag vill också jobba på en tidning och skriva krönikor. Det är mitt drömliv. Att få en egen krönika, lära känna roliga människor, gå på roliga krogar, vara nån som finns på riktigt. För det känns som om man inte finns på riktigt om inte tillräckligt många folk vet vem man är. Absurt tänkande jag vet, but hey.. Det kan vara så. Jag ska skaffa mig mitt drömliv. Men hur? Skriva brev till alla tidningar som finns.. No way. Det var säkert lättare förut, när det inte var så inne att skriva. Nu för tiden vill alla skriva och det finns platser för alla liksom. Med Sockerdricka, och alla bloggställen. Det är förjävla svårt att komma fram som nåt outstanding. Jag ska skaffa en hård ny stil som bara spränger igenom alla andra losers som försöker skriva. Jag ska inte vara rädd. Jag ska vara som Linda. Fast på mitt sätt.
Vi får väl se hur det går..


Ja jag har ju en del att uppdatera om, men jag ska skriva om det senare, när jag vet hur jag ska formulera mig. Men vi tar nåra minnesVärt

"Var ä hon?" "Fittu"

"-Jobbar du här? -Nej jag kör taxi"

"-Sluta peta näsan! -Men jag måste."

"-När kommer båten i hamn? -Om en timme -Svensk eller finsk tid?"

Inga kommentarer: