måndag, januari 30, 2006

Fyra man i soffan


Idag är David hemma från dagis, han kräktes en massa igår. Så nu kommer säkert jag också ligga och kräkas, bara för att den här veckan händer det massa kul. Då ska jag säkert missa allt... Nej då, jag ska inte missa nåt! På onsdag ska jag gå och se Jamie Cullum. Det ska bli hur kul som helst. Jag fixade biljett till Göran också, så nu har vi tre =) Om nån vill gå så säg till.

Jag har fått ont i halsen nu från hörselgångsinflammationen. Jobbigt. Jag kan inte gäspa eller svälja utan att få smärta. Riktigt jobbigt.

På fredag smäller det. Då är det party på Blue Moon Bar. Folket från the cruise kommer förhoppningsvis, då får vi uppleva lite feststämning igen. Jag hoppas att det blir kul. Jag ska inte dricka så himla mycket och jag ska hålla mitt löfte.

Gårdagen var knasig. Jag sov på en soffa med tre personer till, på golvet låg en madrass med tre personer, och de resterande människorna sov överallt. Johan, Emle, Karl och vem det mer nu var, åkte astidigt till Göteborg, då fick jag lite mer utrymme i soffan. Jag hade en bra kväll, jag och Jullan satt o snacka i köket och åt popcorn. Benjamin spelade musik som vanligt. Efter ett chocktelefonsamtal, utelåsning och snack med Ulrik och Julia om samtalet gick vi upp och satte oss i soffan. Jag somnade och vaknade av att alla började gå och lägga sig. Då upptäckte jag att Julia hade försvunnit och jag skulle sova på hennes madrass. Men hon och Benjamin sov i köket. Jag la mig tillrätta i soffan och somnade med alla kläder på. Vaknade svettig av att de andra for iväg på dansträning. Sen gick jag upp och vandrade sömnigt iväg till stationen. Fick vänta utomhus innan huset öppnade så jag kunde köpa biljett. Ringde mamma och sa att vi ses i kholm när jag far förbi. Men, Tilla fucker somnar på tåget och missar att gå av. Mamma hade tillochmed gjort frukost. Hatar när det blir så, när nånting förstörs som skulle bli bra. Men jag kom fram i Sthlm och såg faster och farbror som jag inte sett på 15 år typ. Jag vet inte om de vill ha med mig och göra, så jag vågade inte säga nåt. Jobbigt, mamma tyckte att jag skulle gjort det. Det skulle ju vara bra och träffa dem nu när vi bor så nära varann. Men jag vet inte...
Kom hem och mötte Mette som skulle ut och skida. Sen somnade jag och sov till 19. Gick ner och fick god soppa, och ett bra pratstund. Jag behövde nog prata ut. Sen blev det sängen och sova.

Idag har jag smärta och ett barn hemma. Hoppas att jag är pigg nog för att underhålla honom.

Inga kommentarer: