måndag, januari 28, 2008

Dag

Jag tror att vissa filmer är man inte mogen att se vid vissa stunder i livet.
När jag såg Donnie Darko när jag gick i typ 7an fattade jag ingenting, jag tyckte att det var en film utan bra handling och allt var bara konstigt. Men sen laddade jag hem den för ett tag sen och då älskade jag den. Hela filmen är så mörk och djup, man vill bara kasta sig utför stupet och hamna i mörka gyttjan när man ser den. Så slutar den lyckligt och när filmen är slut kan man inte sluta le.
Samma sak med Gökboet. Jag och Kilpis var och såg den i Bounces verision i torsdags och då var jag tvungen att se filmen igen. Den är en av få filmer som fått de viktigaste oscars vid academy awards, så den måste ju vara nåt speciellt tänkte jag. Men när jag såg den för många år sen, kanske fick vi se den i skolan nån gång, så tyckte jag inte att den var bra. Jack Nicholson har aldrig varit en av mina favoriter, jag tycker att han är likadan i alla filmer, och jag gillar ju skådisar som passar till alla sorts roller.
Men nu när jag just sett den så insåg jag dens storhet. Väldigt bra.
Jag gråter flera gånger bara för att de är så oförstående och kalla mot de som bor där. Att elakheten sprids istället för kärleken på ett sånt där ställe, och att en sadist som Ratched får styra är helt sjukt.

Idag är en slappdag som vanligt. Jag vet ju aldrig vad jag ska göra. Men innan jag somnar ska jag iallafall dansa framför spegeln. Minst 5 min varje dag.

Inga kommentarer: