onsdag, januari 16, 2008

inte då

Alla köper träningskort. Det är ett faktum att jag hamnat i den världen nu där alla ska gå ner i vikt efter nyår. Aldrig har det varit en sån hets. Det är inte ens en sån stor hets, fatta då vad förskonad jag är från såna upplevelser.
Jag är så ambivalent när det gäller att gå ner i vikt. Jag tror inte jag vet någon som är värre. Ena stunden är jag verkligen peppad och ska gå och simma och käka mindre och så. Men sen hamnar jag ändå i den situationen då jag inte orkar fixa mat på en hel dag (jag kan klara mig förvånansvärt länge utan större portioner mat) och sen hamnar i sängen med skräpmat på kvällen.
Varför ska det vara så svårt för mig att komma till klarhet i vad jag vill? Självklart vill jag gå ner i vikt och se ut som jag gjorde förut, precis efter programmet, men jag är inte så motiverad som jag borde vara om jag ville nå ett mål. Kanske tycker jag att det inte borde spela så stor roll i mitt liv om jag är tjock eller inte, å andra sidan vill jag gärna kunna ha mina kläder som jag ändå gillar.

Skit i det, det finns andra saker att tänka på. Det regnar idag så kanske vill jag gå hem då. Då får jag lite motion och jag gillar ju bäst att gå i regn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tappa inte peppen! Allt går ju i ens egen takt helt enkelt. Den här sjukliga stress och press på att gå ner nu har försvunnit om några månader... as always

Glimra sa...

Tack! Det känns skönt att höra från dig som faktiskt lyckats asbra. Püss