lördag, januari 19, 2008

Lördag

Imorn ska jag göra nåt som gör mig nervös. Jag har verkligen tänkt tusen gånger på att jag ska skita i det, att jag bara kommer må dåligt om jag går dit. Men jag ska görat, jag ska kämpa mig igenom det. Det är ju nåt jag älskar, så varför envisas jag med att göra det till nåt dåligt?
Ge mig styrka.

Natthelg på jobbet. Det är trevligt, men jag blir så jävla sugen på godis. Nåt måste ju vara fel i mig, jag äter ju inte för mycket, men alldeles fel. Jag måste skärpa mig, måste bestämma mig!
Som Jennöh, hon får bli en förebild.

Jag och mamma ska åka till Ullared i mars, det ska bli skitkul, jag har aldrig varit där. Vet inte riktigt om det är en stad eller ett ställe bara. Jag har hört talas om det, att det är så billigt, men vad kan man köpa där? Finns det nåt spännande, prisvärt, eller blire 5 bomullstrosor för 9.90?
Jag hoppas nästan att alla mina fördomar om det stället krossas. Jag ser framför mig ett hav av överviktiga damer 40-50 nånting, med urtvättade kläder, som river för glatta livet i nån korg där det står rea. Eller kanske massa smågäng av "turister", som kommit dit på busstur och spända av förväntningar går in i paradiset, stället som ska lösa alla problem, bara för att bli översprungna av galna, erfarna rea-maniacs som vet exakt var de ska hitta fynden före alla andra.
Vi ska åka en sån där busstur, jag och mamma. Leka med pensionärer och bara ha det bra.
I vår ska hon och jag åka till Gotska sandön, då får jag äntligen sitta vid ett hav. Ett litet, men ändock ett hav.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman. Dina fördomar stämmer. Och busslassen, de är allra värst!