torsdag, januari 10, 2008

Sim!

Idag var jag och simmade på Eriksdalsbadet. Jag har varit lite nervös innan för att gå dit. Det känns som om det stället är väldigt elitistiskt, att de är dryga.
Tänk följande scenario; lilla jag går till stora badhallen och ska simma. I kassan, som jag knappt når upp till, ser de inte ens mig. Folk går före, och när jag säger ursäkta så tittar receptionisten inte ens upp. Jag hoppar uppåt och vinkar frenetiskt med handen, total förödmjukelse. Kvinnan bakom disken upptäcker mig motvilligt och ger mig en hatisk blick. Som om jag utsöndrade en sämre-människa-odör.
Tillslut får jag min badbiljett, efter ett tjafs om att de inte tar vanliga kort, bara amex. Jag lyckades skrapa ihop pengar till inträdet och när jag ska fråga om var omklädningsrummen är har hon redan försvunnit.
Lilla jag går genom grindarna, blir knuffad av snygga människor och följer efter dem, för kanske kan jag hitta omklädningsrummen genom dem. Men de går så snabbt till nåt omklädningsrum där det står VIP på och där man behöver ett speciellt kort för att komma in. Jag springer runt i hallen för att hitta mitt omklädningsrum och tillslut finner jag en dörr med orden "vanliga besökare".
In för att byta om, men då upptäcker jag att man måste ha ett hänglås. I min förnedring får jag gå tillbaks till receptionen, genomgå samma behandling för att få köpa ett hänglås.
In i omklädningsrummet igen och välja ett skåp. Alla tittar nedlåtande på mig, tydligen ska man ha träningsväska och fina kläder för att inte sticka ut. Jag byter om och går in i duschen, duschar av mig och sen försöker jag hitta simhallen.
När jag funnit den så inser jag att jag inte vet vilken bassäng man får simma i. Överallt ser jag högpresterande simmare som simmar jättefort. Jag går vidare till ett annat rum och ser en skylt med motionssim på. Där hoppar jag i och får hela tiden onda ögat från folk som tycker att jag trampar på deras revir.
Efter 100 m så ger jag upp, går ur bassängen och tillbaks till omklädningsrummet. Känner mig misslyckad och ledsen. På vägen ut så knuffar nån in mig i väggen för att de har bråttom förbi mig. Aldrig mera bada.

Så hade det kunnat vara. Men det var det inte! Jag kom dit, fick hjälp direkt och när jag frågade hur det gick till eftersom det var första gången för mig hjälpte hon mig tillrätta. Allt flöt jättebra och det enda störningsmomenten var en högt harklande gubbe och två små ungar som stojade runt i motionssimsbassängen, fast de borde ha varit i lekbassängen.
1000 meter gick fort och jag klev ur badet nöjd och glad.
I bubbelpoolen tror jag att ett par försökte ha sex. De tittade sig runt omkring hela tiden och satt i misstänksamma ställningar. Men de såg inte så nöjda ut, så jag tror inte att de lyckades. De gick upp ur poolen ganska snart och skiljdes åt utan pussar eller nåt. Hon hade föresten skåpet bredvid mitt, så när jag skulle öppna mitt skåp var jag tvungen att flytta på hennes saker. Enda onda ögat på hela tiden.

Nu är jag på jobbet och helgen närmar sig med stormsteg! Det ska bli så roligt, jag hoppas verkligen på total success.

Jag kollar lägenheter på blocket, nån som vill dela en trea på södermalm för typ 3500 i månaden?

Inga kommentarer: