torsdag, januari 31, 2008

love match

Jag gillar att hänga runt på olika nätdejtingssajter och kolla in profiler. Jag är medlem på match.com, mötesplatsen, e-kontakt, parship och spraydate.
Det roligaste är att läsa alla killars profiler. Det är som om det finns ett speciellt formulär för dem som de fyller i eftersom allas är likadana. Gillar att sporta(oftast snowboard eller fotboll) och resa(då har de nästan alltid en resebild på sig där de står solbrända framför en strand). Gillar alltid mysiga hemmakvällar men kan även tänka sig att gå ut och festa(vilket är kostigt eftersom de oftast har tröttnat på krogen och singellivet).
Roligast är namnen. Där finns det uppfinningsrikedom vill jag lova. Jag letar ju alltid efter de som heter nåt ovanligt och som presenterar sig så att man vill läsa vidare. Börjar det med; Jag är en kramgo kille från värmland..(alla de vanliga sakerna, sport, resa, krogliv) ..skriv om du vill veta mer. hejdå.
Inte roligt.
Endel har inte förstått det där med namnen, heter saker som Bara_din, Love_4_ever och dylikt. Varför ska de försöka krypa till vår romantiska sida och tro att de vill bli bara min? Suck.

Det är stor skillnad på de olika ställena. Match.com är väldigt bra tycker jag, fast det är dyrt att vara med. Men det är lätt att blinka till folk, och är man smart kan man smyga in kontaktinfo i sin profil rätt lätt.
E-kontakt hyser mest lodisar. Jag får jämt flirter från 49-åriga slemproppar eller nysvenskar som stavar på sitt eget sätt när de ska försöka skapa kontakt.
Mötesplatsen är ungefär som Match.com, man kan inte läsa mail man fått om man inte är medlem.
Parship verkar motverka att man ska bli intresserad. Det finns inga bilder på folk, alla har värsta kodnamnen och det kostar typ tusen spänn att vara medlem.
Spraydate är jag inte så aktiv på, men det är en söt sida.

Så fråga mig om tips om ni vill nätdejta, jag har till och med gått på dejter, men det är en helt annan histora. Eller historier.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns många likriktade, slätstrukna människor på dejtingsajter. Med några få undantag är de som skriver något av längd insnöade i berättelser om hur hårt de jobbar, hur mycket de älskar resor, god mat, umgänge och barn, hur balanserade deras liv är och vilka krav de ställer på eventuella tilltänkta. Det är min slutsats efter att mest studerat de kvinnliga annonserna.

Glimra sa...

Ja, ibland hittar man guldkorn. Det är roligt