fredag, januari 18, 2008

Film är bäst på bok

Idag ska jag jobba natt, då måste jag sova länge på dagen för att orka hela natten. Men jag blir alltid så skamfylld när jag inte gör nåt vettigt på dagen. Som nu. Jag ligger i sängen och har kollat på film, är hungrig men orkar inte laga nån mat alls.
Jag har Järnspöken på repete. Den är en sån uppenbarelse att jag knappt kan få ur mig känslorna när jag hör den. Jag blir glad och ledsen på samma gång.

Jag såg en film som heter P.S. I love you. Det är från början en bok som jag älskar. En av de bästa böcker jag läst flera gånger. Men filmen var helt omgjord. De flesta filmer som baseras på böcker kan aldrig bli lika bra som boken, men det irriterar mig när de är helt omgjorda. När de antingen tar bort personer, lägger till personer, hittar på händelser, tar bort viktiga händelser.
Jag säger som sagt:

Film är bäst på bok

Inga kommentarer: