söndag, maj 03, 2009

Magkatarr


Vi hade haft fikapaus i kursen, och jag hade typ druckit kaffe bara. Okej, en bulle. Efter en stund började jag få ont i ryggen, kändes som nån slags träningsvärk eller nåt. Sen gick det över till att göra ont i bröstkorgen och jag blev lite nervös, tänkte att det var nån kramp typ. Jag brukar ha ont i magen, och har lärt mig att hantera smärtan för att jag vet ungefär hur länge det kommer göra ont, men nu när jag haft denna starka smärtan i över en kvart blev jag rädd. Försökte spy i förhoppning att det skulle försvinna men det fungerade inte, blev nästan värre. Efter en timme gick jag och letade reda på en läkare som var på en annan kurs i huset, och hon föreslog magkatarr. Jag tog två halsbrännatabletter och nu känns det lite bättre. Men fan vad rädd jag var, trodde på hjärtattack eller nåt. Såg framför mig hur jag skulle krampa ihop på toan och dö. Nån som har haft det, och vet hur det känns, och kan tipsa om hur jag blir av med det eller i alla fall håller det i schack?

1 kommentar:

philip sa...

det går att leva normalt, man får bara äta lite starkare halsbrännetabletter.