söndag, maj 10, 2009

Söndag

Jag sitter och tittar ut genom fönstret och kollar på regnet. En fluga har tagit sig in genom det öppna fönstret, men det gör ingenting, det känns lite somrigt. Men det blir lite kyligt nu när fönstret är öppet och det kommer in friska vindar.
Jag har hemtenta idag och sitter och lyssnar på en föreläsning om populärkultur, det är intressant, jag gillar ämnet. Men jag kan inte säga att jag är så motiverad att göra nånting alls idag. Var ju på Riche igår, och träffade förresten Gabriel Forss, väldigt trevligt, men imorse skulle jag börja jobba kl 5, så jag släpade mig upp, knölade mig ut ur mitt tillfälliga kollektiv och åkte till jobbet. När klockan blev sju kom det in många människor och jag kunde gå hem. Så jag gick hem och la mig, och sen kollade vi på tv när grabbarna vaknat. De gick och käkade och jag började plugga. Och där har ni mig nu. Vid bordet vid fönstret framför datorn. Tittandes ut på regnet och lyssnande på prat om kultur.
En helt okej dag.

Inga kommentarer: