söndag, juni 15, 2008

Bakis

Har ni tänkt på att vissa saker måste man gilla? Som delfiner, sommarvärme och jordgubbar.
Min grej som jag borde gilla men inte gör är äppelpaj. Jag gillar inte rabarberpaj heller, tycker knappt om nån sorts paj.
När jag berättar det för folk får jag alltid samma reaktion. "VA? Gillar du inte äppelpaj? Varför då?"
Varför då? Ja jag vetefan, varför gillar man inte det man ogillar? Det är ju inte konstigt egentligen.

Idag har jag en tyst dag. Jag kollade på Shakespeare in Love, men min laddare till datorn är trasig, så jag kan inte använda den mer, har bara 20 minuters batteri kvar. Så jag satte mig ute på vår perfekta terrass och läste. Där har jag suttit i flera timmar och lyssnat på musik och bara tänkt. Ibland kommer jag på nåt extremt smart och då måste jag tänka igenom den tanken flera gånger tills den har lagt sig i mitt sinne.
Jag har ju en framtid egentligen, fast jag inte trodde jag skulle leva så här länge. Om jag kollar så kan jag ju se precis hur jag vill åldras, det är ju bara att sätta igång att göra det. Jag måste hitta min glöd, mitt jävlar anamma. Men var ska jag leta? Är det nåt jag behöver aktivt söka, eller kommer det till mig när jag behöver det? Kanske behöver jag det inte nu, kanske ska jag ta en dag i taget och bara vänta in mig själv. Jag kan ju inte springa vidare i livet om jag inte hänger med mig själv.

Gårdagen var som vanligt. Utelivet är roligt i nån timme, sen slutar det alltid på samma sätt. Fyllemat, sen hem ensam. När ska man lära sig det? Fast det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar en.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ska du fortsätta jobba på taxin? Finns det isåfall inga lediga lägenheter NÅNSTANS där upp i tokholm som du kan flytta in i? Tycker synd om dig som får flytta hela tiden. *kram*

Unknown sa...

men du fick ju i alla fall höra foo fighters live där i fyllematpausen :)

Anonym sa...

En del säger att det sista som lämnar en är fåfängan.