måndag, juni 09, 2008

Bebis

Igår var jag och hälsade på nya bebisen, min systerson Liam. Han var otroligt liten och tunn och härlig och rolig och söt och helt lovley! Jag blev rörd typ en gång i kvarten av att bara vara där. Greta hade studentfirande samtidigt och det var massa folk och andra barn där. Det var härligt, jag gillar stora familjer. Men samtidigt så tycker jag att det är lite jobbigt när det blir för mycket folk. Förr gillade jag crowder och gjorde allt för att kämpa om strålkastarljuset. Nu ger jag gärna bort det och har lite svårare att andas när det blir för mycket folk i närheten.
När jag och mamma var på Gotska gick vi mycket i skogen, för det var lättare än att gå i sanden. Då kunde jag känna samma känsla, jag tyckte att träden var för många, att det var för trångt för mig. Öppna vidder kan jag andas i lättare, då är själen mera fri. Havet havet havet.
Men tillbaks till igår. Lilla Liam är min nya hjärtesak, jag har svårt att släppa tanken på honom, det blev ju en ny person som kom och tog en plats i mitt liv. En liten person som gjorde mig till moster. Moster Tilla, that´s me.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har samma problem med mobilbloggningen som du har haft. Kan du återge bloggersupportens svar så är du guld!

/Jimmy

Glimra sa...

de svarar ju inte, jag blir tokig!!! världens sämsta support...