tisdag, juni 17, 2008

Ska jag eller inte?

Min dator har lagt av. Efter åratal av troget tjänande har nu laddsladden slutat fungera. Datorn är ju rätt gammal och jag har ju tänkt att jag nån gång måste köpa en ny. Jag kan inte göra vissa saker, som att öppna vissa program samtidigt, eller använda msn för att den är för seg. Jag får inte plats med allt jag vill ha plats med, för minnet (80GB) är fullt.


Nu har jag två val; antingen köper jag en ny laddare för 800 spänn, eller så köper jag en sån här:




Ni kan ju gissa vad jag helst vill...

Den nya macbooken har 250GB minne, flera program, är snabbare, och kommer inte sega ihop sig om jag vill ha Azureus, iPhoto och VLC uppe samtidigt. Plus att den har en ny iMovie som jag kan använda när jag ska kolla på rock-filmer och bedöma vilken nivå akron är på.

Det som är mest träligt är att det egentligen inte är datorn som lagt av, utan laddaren. Datorn skulle säkert hålla ännu längre. Plus att om jag köper en ny så tänker pappa sälja den gamla till hans macxpert Freddie och då blir det ett sorgligt farväl eftersom jag ogillar att bli av med saker. Även om det är en dator utan känslor så känns det som om jag sviker den...

Ska gå till nån mac-affär idag och fråga de vad de tycker, för det ryktas om att det ska komma en uppdaterad verision av macbooken i slutet av sommaren. Kanske borde jag vänta tills den kommer, för den nuvarande macbooken är från 2006. Inte antik, men ändå gammal. Vad tycker ni?

1 kommentar:

Unknown sa...

Hårdisken är full, inte minnet. :) För övrigt är det klart att du ska ha en ny dator!