måndag, juni 23, 2008

swett

Varför är det coolare att frysa än att svettas? Så har det alltid varit känner jag. Speciellt i skolan. Alltid ville man frysa, som de smala små tjejerna som alltid frös. Jag fryser inte ofta, men svettas gör jag. Mamma köpte absolut torr till mig som jag använde i kampen mot den pinsamma vätskan. Överallt hade jag den tills jag läste att den förstoppade porerna och kunde orsaka damage på kroppen. Nu svettas jag hellre än har igenproppade porer.

Det finns alltid nåt sånt där som man inte får göra i skolan. Speciellt som tjej finns det oskrivna regler. Om man inte har en storasyrra eller kompisar som ligger före en som kan berätta reglerna så är man körd. Gör man fel första dagen så är resten av skolan ett helvete.
Jag minns när Elin sa till mig att det inte heter "ska vi leka?", det heter "ska vi va?". Jag fattade ingenting, men efter det så var det självklart att jag använde det uttrycket istället för det barnsliga som jag lätt förkastade. Jag var en av de mest kämpande i skolan, alltid kämpade jag mig uppåt i rangen. Jag lyckades komma in i alla gäng jag ville vara med i. Jag smörade, gjorde tjänster och kröp, men tillslut var jag självklar. I nian var jag med de som bestämde, för jag hade tagit mig dit.

Äh, jag vet inte, tur bara att jag inte är kvar där, osäkrare period i ens liv finns inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah så jävla rätt!!