fredag, juni 06, 2008

Morgonstund har guld i mun

Igår kväll kom jag hem och var lite onykter. Vi hade druckit öl och vin i tantolunden och det var trevligt. Eftersom jag skulle börja 7 imorse fick jag en bra idé för att motverka att jag skulle försova mig. Jag la min ena mobil i köket och ställde den på 6.00 och den mobilen jag hade vid sängen stod på 5.45. Det resulterade i att jag vaknade 5.42 och väntade på att klockan skulle ringa och sen när den gjort det låg jag och väntade på det andra alarmet. Jag bestämde mig istället för att gå upp och duscha, nåt jag annars aldrig orkar/hinner på mornarna.

Så där stod jag 6.14, duschad, påklädd och ganska klar. Jag behövde inte gå hemifrån förrän 6.30 egentligen, men nu gick jag tidigare, så jag hann gå in och köpa kaffe på 7-11 och behövde inte gå så snabbt, utan strosade lite i det fina vädret.

Stockholm är en spökstad tidig morgon den 6 juni. Inte en människa mötte jag. Kanske nån, och alla såg lika förvånade ut som jag av att se en annan människa.

Jag sitter nu här på jobbet och fläktar mig lite för det är så varmt. Känner mig som en schlager-brud när håret flyger så vackert.

Inga kommentarer: