tisdag, december 02, 2008

Allena

Kom att tänka på att ingen vet vad jag gjort de senaste 8 timmarna. Jag skulle kunna dött för 7 timmar sen och ingen skulle saknat mig än. Såklart skulle jag väl bli saknad om några timmar till tror jag, men inte förrän jag inte kommer till jobbet imorn skulle någon verkligen sakna mig.

Men jag tänkte berätta vad jag gjort de senaste 8 timmarna. Jag slutade klockan 12 och gick till banken för att fixa e-legitimation och telesvar, sen tittade jag in på myrorna för att se om de har ett runt litet soffbord, vilket de inte har, så jag köpte en bok istället.
Sen gick jag på bio. Såg Happy-go-lucky. Jag hade ganska höga förväntningar på den tror jag, för jag hade läst om den lite innan.
Men ack så besviken jag blev. För det första var Poppy, huvudrollen, en helt hysteriskt positiv brud som verkade full eller hög hela tiden. Dåliga skämt och fula grimascher hela tiden. Jag satt och väntade på att handlingen skulle börja, men den gjorde aldrig det. Jag somnade lite i mitten, och det kanske var då den var bra. Jag vet inte. Det var en meningslös film tyvärr. Den hade några fina stunder, men i det stora hela så kommer jag inte se den igen. I så fall skulle det vara för att se vad det var jag missade.

När den var slut gick jag och kollade in stövlarna jag vill köpa, och efter det gick jag på bio. Igen. Såg Vicky Christina Barcelona, vilket var en höjdarfilm. Biosalongen var hemsk, men jag gillade filmen som fan. Den kan jag rekommendera till alla.

Nu ska jag äta upp de överblivna popcornen och titta på the Office. Somna tidigt och hoppas att huvudvärken är borta imorn.

Tur att jag inte dog för 7 timmar sen.

Inga kommentarer: