tisdag, december 23, 2008

You know Im sayin?

Philip föreslog t9 på min förra fråga. Men det sker ju när man snackar på msn. Nu är jag inte inne på msn så ofta, och det kanske beror på just detta irritationsmoment. Men där använder man ju inte t9.
Tove föreslog att alla är från Norge, men jag vet inte jag... Då borde man ju använda fler norska ord.
Nej jag tror det handlar om nån slags modegrej hos vissa. Som att endel människor överanvänder ordet "såhär" eller "liksom". Som man kunde märka att folk i tv-serier från 90-talet använde orden "you know Im saying". Oftast hörde man det från mörkhyade "gangstas", mest i Fresh Prince i Bel Air kanske.

Jag shoppade igår, det var ju ett tag sen. Blev glad över att jag inte hade gjort av med några pengar på flera dagar och då fick jag för mig att jag kunde göra det såhär dagen innan lön. Det blev endel bra köp, det bästa var nog ett par shiny leggings. Men de var verkligen glidarbyxor märkte jag, min tröja/klänning åker upp när jag går.

Imorn är det jul och jag laddade hem julskivor igår. Känns onödigt, men jag får väl lyssna på dem idag och imorn. Men för mig är det ju mer vinterkänsla än julkänsla, så när snön kommer så går nog julmusiken varm hos mig. Har fortfarande inte släppt min dröm om att få sitta i en stuga omrundad med snö i vinter.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hafjell, der er det snø. Du er velkommen dit vet du..... i april.