måndag, december 01, 2008

Ta mej tusan

Dålig uppdatering. Det är inte så att jag inte haft tid att uppdatera eller att det varit nåt strul inte. Nej nej, det beror enbart på tanklöshet och lathet. Har glömt bort eller kanske kommit på i sista minuten att jag borde ha bloggat.
Jag jobbade natt förra veckan, därav mina sena inlägg. Det gick bra, trodde att jag skulle klara det sämre(har jag skrivit om det redan? Känns som det)
I lördags var det en ställa om dygnet-dag. Jag åkte till fridhemsplan och handlade lite stuff, mest mat på prisextra. Sen blev jag påprackad nåt nagelgrejs som skulle göra naglarna mer skinande. Hon pratade engelska och var väldigt duktig. Min nagel blev asfin och jag tänkte att det där kan jag väl köpa. Men jag sa att jag inte hade råd. Jag prutade ner det redan reducerade priset med 100 spänn och nu har jag fina naglar.
Igår var mamma och mormor hos mig och det var asmysigt. Vi började med lunch hos mig och lite julpyntande. Sen gick vi ut på stan och skulle se det fina trädet på norrmalmstorg som mormor hade hört om på the voice och ville se. Men då var det släckt såklart. Typiskt, jag ville att de skulle få se det.
Vi gick till gamla stan och kollade på julgranen, sen till stortorget för att besöka marknaden. På väg tillbaks sen när vi tyckte att vi sett allt, möttes vi av massa polisbilar. Vi tittade mot kungsan och såg hur mycket blåljus som helst. Fattade ingenting, men sen kom jag på att det var 30november. På strömbron möttes vi av nazisterna som gick med fula flaggor. Blev helt provocerad, speciellt när jag såg fjortisbrudar som gick och tuggade tuggummi och tittade förvirrat på de andra. De fattar ju ingenting av vad de ska stå för. Nån borde rädda dem.

Men men. Ny vecka nya tag. <---klyscha, jag vet. Men ny checkpoint blir LagSm i helgen. Roligt hoppas jag. Jag missade ju Gbg i helgen, det ska tydligen varit bra.

Ska få tag på Lars också, så ni kan få del ett i artikelserien.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hvor heldig du er som har mamma og mormor og omgås med. Ta vare på det!