tisdag, december 23, 2008

Hemvändardag

På juldagen kommer alla som flytt Kattne tillbaks. Det brukar bli en helvetes fest med en jävla massa folk.
Vi har två stora uteställen hemma och de är helt fullsmockade. Alla går ut. Från tonåringarna som hänger på stan till 40-åringarna som är på Safiren. Det finns säkert äldre som går ut också, alla festar.

Men jag får lite ångest över det här. Var ska man vara? Vem ska man hänga med? Det är alltid mitt problem, det är det som är nackdelen med att vilja flyga solo. Jag skulle vilja vara med så många olika människor och hänga på massa fester, vet inte vilket håll jag ska dra mig åt.
Önskar man kunde köra nån slags barrunda hos olika kompisar och se var man känner sig mest hemma.
Sen om man hör av sig till folk nu så kan det kännas som om man gör det nu och aldrig annars, typ varför hör hon av sig nu bara, när hon inte har nån att vara med. Men så är det inte, jag vill bara träffa massa folk och säga hej. Säga att jag tänker på dem väldigt ofta även om jag inte hör av mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla går inte ut. :)

Glimra sa...

okej då, jag överdrev. men nästan:)