onsdag, december 24, 2008

Första

Det blev ingen helt ensam uppesittarkväll för mig igår, Annika räddade mig från det. Det blev kvällens erbjudande på rosen istället. Där satt vi och snackade och drack öl (jaja socker i det, jag vet) och träffade nya folk.
Vi satt där ganksa länge och folk kom och gick, sen blev det nån slags efterfest och sen åkte alla taxi till stureplan. Vilket passade mig utmärkt, då jag gick hem när vi fick reda på att det kostade 100 spänn att gå in på labbet.
Så idag är det många första gången för mig; första gången jag firar julafton i Stockholm, första gången jag jobbar på julafton, första gången jag är bakis på julafton. Men nån gång ska ju faktiskt var den första.

Min första julklapp var halsont märkte jag imorse, det var kanske inte riktigt det jag önskade mig, men vem är jag att klaga, det är väl den enda julklapp jag får idag.
Men snart är det julmat på jobbet, det ska bli ett nöje!

Det är julstämning i min mobil också, ett träd med lysen och julgranskulor i.

Inga kommentarer: