fredag, december 05, 2008

Igår

Det var så igår, hela alltet kändes helt meningslöst och onödigt och hemskt och sorgligt. Folk sa fel saker, gjorde fel saker och jag ville ena sekunden slåss och nästa gråta.
Men sen gick jag till Lars, sen pratade jag med Linus, sen skulle jag gå på stan och köpa almanacka och stövlar.
Jag började på feetfirst där jag hade sett ut ett par stövlar jag ville ha, men när jag kom dit och provade dem satt de inte så bra som jag hoppats. Jag vill ju verkligen ha ett par stövlar med högt skaft, men mina vader verkar tycka annorlunda. Så jag suckade tungt och gick till Åhléns istället för att köpa en ny liten almanacka. Men där var det tiotusen människor och avdelningen med almanackor hade flyttat tre våningar upp. Fuck that tänkte jag och gick hem. Klädde om och åkte till friskis på ringen där vi körde ett KI-jympa-pass. Inte min grej kan jag säga. Det var jobbigt och bra, men man skulle skrika högt när man sparkade, och jag gillar väl inte kampsport så mycket.
Efter det gick jag till Åhléns på söder istället, och där hittade jag min lilla almanacka. Jag hittade även massa julpynt, så nu är lägenheten viiiin. Har en slinga med stjärnor i fönstret, och en fluffboll som lyser. En liten julgran med guldglitter och glitter runt spegeln också.
Sen smet jag in och köpte glögg på systemet. Glögg kan vara det bästa som finns. Vit starkvinsglögg is the shit.
Hem och pynta, städa och duscha. Sen kom Jono och Linus hem och så drack vi glögg och åt pepparkakor. Mumma!
Idag ska jag åka till Eskilstuna och imorn är det Lag-SM! Jag ska hänga med EE hela dagen och snacka, ska bli jävligt kul. Synd bara att jag missar DB-maraton här hemma.

Inga kommentarer: