söndag, december 14, 2008

Söndag

Idag hostar jag varje gång jag andas ut.

Men det är ändå en ganska stor dag för mig. Jag har tagit ett första steg och vi får väl se om något kommer lägga krokben för mig eller om det är meningen att jag ska vandra vidare på den stigen till just det målet. Känns skönt ändå att ha ett mål. Det var länge sen.
Igår kände jag att jag verkligen ville och behövde ta ett stort beslut. Det skulle inte spela någon roll vad beslutet handlade om, bara jag fick bestämma nåt.
Så nu bestämde jag det här. Jag vill inte jinxa det, så vi får se när jag berättar.

Har förresten börjat med min utrensning nu, käkar piller och äter annorlunda mat för glatta livet. Det bästa är att jag får äta ris, som jag saknat väldigt mycket under no kolhydrat-tiden.
Jobbigast är de tre F:en jag inte får äta, Fågel Fisk Fläsk.
Måste nog komma in i det innan jag kan göra nåt utlåtande. Helst skulle jag vilja åka till min drömstuga i snön och få all mat fixad åt mig, så jag slipper tänka på det.

Inga kommentarer: