onsdag, oktober 28, 2009

Badet

Det var skönt att bada igår, jag hade det så varmt så det nästan tog fem minuter att bara komma i med benen. Sen svedde jag hela kroppen så fort jag rörde mig lite. Låg och läste VR och hade musik strömmande in i badrummet (kan flytta ena högtalaren på stereon så det låter dit jag vill).

Men såklart blev det tråkigt efter ett tag. Trodde att det skulle vara som när jag ska somna, då tankarna snurrar runt bortom all kontroll, men det var det inte. Jag låg och tittade i taket och tänkte på saker jag ville göra, men så ville jag inte tänka på det för det gör mig ledsen att jag inte kan göra de sakerna. Typ bygga en walk-in-closet, skaffa duschkabin och sånt. Fantiserade om mitt hus i framtiden, det var rätt kul. Jag kommer nog aldrig köpa mig en lägenhet, kommer hyra tills jag hittar det perfekta huset att bo i och lägga alla sparpengar på det.

Har många tankar om huset, men mest att det ska finnas en trädgård med träd. Stora träd. Det ska vara avskiljt och lugnt. Borde skriva en lista egentligen om alla mina önskemål, så det blir mer verkligt.


Efter badet så såg jag ju den där dokumentären jag pratade om. Den stora resan hette det. Tre familjer åkte till olika världsdelar och bodde hos nån stam i tre veckor. Det var hjärtskärande att se när de skulle åka. Alla förstod att de troligen aldrig skulle se varandra igen och de älskade verkligen varandra. Helt fantastiskt, jag skulle också vilja åka och bo sådär. Det kanske skulle lugna mitt hjärta lite.
Men ena mamman sa att hon kände direkt när hon kom hem hur hjärnan började snurra med allt hon skulle, borde, måste göra. Man kanske aldrig kommer från det helt.


Inga kommentarer: