torsdag, oktober 08, 2009

Sanning eller Konsekvens

Det finns en bok och en film som heter sanning eller konsekvens, den handlar om tjejer i högstadiet.
I den finns en scen som alltid berör mig, det är när tjejgänget sitter på någon rast och snackar, och så säger tuffa tjejen till den som kanske är med i gänget på nåder, alltså inte så tuff:
Gillar du den där tröjan eller? och pekar på den som otuffa tjejen har på sig.
Ja, vadårå?
Nä jag tänkte bara, du har ju haft på dig den i tre dagar nu.

Det är bland det värsta jag vet, och jag är helt övertygad att det händer ibland. Minns hur jag var så noga med att bara ha en tröja på mig i två dagar när jag gick i skolan. Byxor kunde man ha i tre dagar om man inte fläckade ner dem eller nåt.

I alla fall, så har vi en tjej som haft samma kläder på sig till jobbet de senaste fem gånger jag sett henne. Och då snackar vi inte om att jag sett henne fem gånger på ett halvår, det är kanske på knappt två veckor. Nu hör det också till historien att hon har på sig en kortkort rutig kjol och en grå tajt typ hoodietröja. Till det har hon antingen stövlar eller rutiga knästrumpor. Tänk er en porrfilm där det ska vara skolflickor, så har ni bilden framför er. Britney i Hit me baby one more time, fast med en 30+morsa som nyligen gått ner mycket i vikt.
Det stör mig varje gång hon kommer in i de här kläderna, och nu är min fråga:

Får jag köra den här scenen med henne? Får jag fråga om hon gillar sin kjol?

5 kommentarer:

annika sa...

HAHAHA man är så jääävla sugen

Anonym sa...

nej det får du inte

Pollifaxen sa...

NEJ!!!

J-fer sa...

Trodde du menade mig eftersom jag alltid har samma kofta på mig. =)

Glimra sa...

Ja j-fer, det är du...
Jag kan inte skilja på kjol och kofta :)