torsdag, oktober 08, 2009

Bloggar

Ni frågar mig ju jämt vilka bloggar jag läser, och eftersom jag på mitt bloglovin-konto följer kanske 60 stycken, så ska jag lägga upp dom som är top notch.

Såklart Alex, hans bloggande har ju tagit nya vägar det senaste året och jag älskar allt han skriver. Önskar jag kunde få förvandlas till en fluga som surrade runt i hans hjärna när jag önskade. Eller att man bara fick snacka med han nån gång.

UnderbaraClara är också en klar favorit. Hon får mig att le och hon får mig att gråta och jag älskar att hon blivit frälst och att hon säger massa kloka saker om livet och att hon lever just som hon vill och listan kan bli lång. Hon tar fina bilder också.

En nykomling, Foki, som faktiskt är rätt rolig. Hon är bra på att hitta nya knasiga uppfinningar och konstverk. Sen ser hon ut som en seriefigur och det är både roligt att titta på henne och lyssna på henne.

SpiderChick, som just fått barn, men hon lyckas ändå med konststycket att det inte är tråkigt att läsa om hennes mammaliv. Hon har humor som jag gillar.

Calle läser jag också, men inte så noga. Han är rätt flummig, ibland får han in ett bra inlägg, men det är roligt att hänga med i hans liv även när han flummar.

Om man gillar skönhet ska man kolla in Daisybeauty, där är det många som bloggar på sitt eget vis. Det är bl.a. Kicki Norman som skrev om jobbet hos Carina, och Åsa som är make up artist och som var med när jag provjobbade i somras.

En rolig blogg är The Fail Blog, hur bra som helst. Rolig är också Vesslan med sina teckningar.
Ska också börja läsa DiceGirls som ska lyckas göra olika uppdrag som läsarna väljer.

Och av storbloggarna läser jag Blondinbella och Kissie. Och Katrin om hon räknas till dem, men det gör hon väl inte.

Sen läser jag mina vänners bloggar också, det är ju en hel del där. Ingen nämnd ingen glömd.

Har ni några mer tips?

Inga kommentarer: