söndag, oktober 04, 2009

Morgon

Idag började jag 7 på morgonen för första gången på länge. Hade nästan glömt hur det känns att gå upp så tidigt, eftersom jag jobbat kväll på senaste.
Det var horribelt!
För det första är det 18 grader i min lägenhet, så att dra av sig täcket och gå ur sängen är hemskt. Sen har jag lite tid att göra mig i ordning på, glömmer ofta något, eller tar på mig knasiga kläder för att jag inte kan tänka ordentligt.
Nu när det helt plötsligt är vinter ute så måste man klä på sig två lager kläder utanpå de vanliga, så michelin-känslan är komplett. När jag väl kom ut till cykeln var det inte jättehemskt, men det är ju bara för att det är söndag, så det är inga människor ute. Känns som en spökstad, och jag gillart. Önskar att hälften av alla stockholmare kunde flytta någon annan stans.

Men dagen ser ut att bli okej, det är lugnt och skönt och jag har en bra känsla i magen.

Inga kommentarer: